2011-09-03

Fikor: en samling


Cecilia, Amanda och jag fikade en hemskt solig och varm eftermiddag i Malmö, på det där stället som ligger ungefär där Bakom Muggen låg innan och där man alltid hamnar när man är på väg någon annanstans (och som jag inte minns namnet på). Jag fick fina födelsedagspresenter av Cicci.


Lunchade med mina fina flickor (Sussie, Hanna och Johanna) på Nyhavn. Deras lunch är ganska ovärd för övrigt. Men med ett så strålande sällskap går det ändå bra.


Jag lurade med mig Ebba till Patisserie David, som numera är utnämnt till mitt nya favoritcafé. Åh, deras bakverk!


En dag efter jobbet mötte jag upp Cecilia, Björn och Sanna på Drottningtorget och åt glass här. Så himla gott. Åh, hjälp. Jag önskar mig en värmebölja innan höster tar vid så att jag kan äta upp mig inför vintern på deras glass. Tack på förhand, vädret.

Jag är ganska säker på att jag har gjort annat under augusti månad än att bara fika hela tiden, men i skrivande stund minns jag inte vad det skulle ha kunnat vara. Jag tror att jag får be att återkomma...


People I have met and cafés I have visited this past month. I'm quite sure I've done things apart from eating as well - but I simply can't remember them at the moment. Let me get back to you on that. And, in case you ever visit Malmö, Patisserie David is the place to get the best french pastry and Dolce Sicilia the place to have good icecream.

4 kommentarer:

  1. SV; tusen takk!
    mmm masse masse fint. fine folk og god mat i sola, det tror jeg er noe av det absolutt beste jeg vet :)

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fantastiskt fin! Och den där glassen såg himla god ut :)

    SvaraRadera
  3. I love these photos, super cute =)
    http://cupcakesandtreacle.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Ett sånt minspel! Jisses..! Jag ringde innan för att tjattra om diverse bara. Ring när du kan och vill!

    SvaraRadera