2010-02-08

0208


Den senaste veckan har tillbringats i Åre med ett gäng underbara människor, med dagar fyllda av skidåkning och andra äventyr.

Min återanpassning till det "vanliga livet" har gått sådär. Ska sitta på bussen till skolan om 5,5 h och har ändå inte ens en tanke på att gå och lägga mig. Jag läser matbloggar för glatta livet istället (det, tillsammans med att sova bort dagarna och dansa bort nätterna har varit min standardaktivitet denna helg) och funderar över soppor, kyckling, svamp, kikärter och annat livsnödvändigt.

Killarna i vår stuga serverade oss en god gulaschgryta en av kvällarna, och ikväll var jag bara tvungen att springa bort till ICA alldeles innan stängning för att köpa potatis i syfte att kunna återuppföra denna bragd. (Vem går till ICA kvart i tio en söndag kväll för att köpa potatis egentligen?) Mycket märkligt beteende.

För att beröra ett helt annat ämne: det kan vara så att min darling kamera förolyckades under resan. Mycket tråkigt i så fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar