2012-05-02

Läsning: april

Okej, april var ingen fantastisk läsmånad. Kanske för att jag har haft för mycket annat att stå i (lägenhetsbekymmer, eget skrivande ...) eller bara för att - jag vet inte. Jag har varit stressad och haft ont om lästid. Så är det. Tre böcker har jag åtminstone läst:


Min typ brorsa - Johanna Lindbäck
Bra bok! Som jag redan läst en gång, men läste om för att få lite att-skriva-ungdomsböcker-med-tredje-persons-perspektiv-inspiration. Men alltså, bra bok. Söt och fin! Flicka möter pojke, pojke möter flicka. Skriven ur bådas perspektiv. Minus allt tänkbart förutsägbart.


Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo
AAAHHH! Bästa mest fantastiska boken. Jag älskar Alicia och hennes helt störda självförtroende. Och så språket - det är underbart bra och modernt och sant, och inte det minsta överdrivet. Love love love it. Handlingen kan ni googla er fram till, men alltså, den är bra, fylld av framgång och motgång, kärlek, lycka och sorg. Allt på samma gång.


Skallarna - Katarina Frostenson
En essä, om skallar och skrivande. Typ. Läste den för att bli inspirerad till skolan mest.


Jaha, ja. Roligare än så här blir det inte. Men vänta bara till maj! Då ni ...



The list of the - relatively few - books I read last month.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar