2012-04-24

Min nya kärlek


Mina flickor och jag har startat ett streetbasketlag här i Lund. Det är så otroligt bäst, alltså. Ungefär hundra gånger roligare än jag hade kunnat föreställa mig att det skulle vara. Tänk - det hela startade med sockerhögt söndagseftermiddagsprat när jag och Anna hade vårt kakkalas och nu har vi ett lag. Som övar. En gång i veckan eller så. Imorgon blir tredje gången. 

I helgen var vi i London några stycken, och jag och Elin sprang från sportbutik till sportbutik i jakt på de perfekta basketskorna. Lila. Vita. Adidas. Det verkar vara svårare att hitta dem i London än i Lund, faktiskt. Så länge nöjer jag mig med min fina nya basketboll. Alltså! Den är fantastiskt. Fina fina lilla boll.

(Jag börjar bli en helt ny person - som rör på sig! och gör det utomhus! - men jag gillar det.)


My friends and I have started a girls streetball team here in Lund. It's awesome! A lot more fun than I could have imagined. It all started a lazy sunday afternoon some weeks ago (the afternoon with all the cookies) and now, three weeks later it's time for our third practice. It seems this will really become something. I like it. A lot.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar