2011-05-29

11/5 (del 1) K-berg


Vi kartlägger staden, gata för gata.

Får jag presentera; Yorckstraße - Kottbusser Tor, samt upp och ned längs Oranienstraße.

Vi gillar följande: Bateau Ivre, Modern Graphics och den lilla garmbutiken där bredvid.

Vi var där den här veckan också. Hur lustigt är det inte att redan andra gången du går på en gata är det som att den gatan är lite mer din än förut?


Cecilia and I are mapping out the city by foot. Allow me to present to you: Yorckstraße - Kottbusser Tor, and the whole stretch of Oranienstraße. Three things we dearly love on this street: Bateau Ivre (for food, drinks and friendliness), Modern Graphics and the tiny yarn store next door.

We went there this week as well. It's sort of funny that the second time you visit a place it almost feels as if it belongs to you.

9 kommentarer:

  1. such beautiful photographs, love. <3 ah, i'm literally swooning over them! xxx

    SvaraRadera
  2. nice pics :) nice 'city' pics are so rare.

    SvaraRadera
  3. Jag fotade också väggen med katten och fågeln och det turkosa när jag var i Berlin i december. Fint!

    SvaraRadera
  4. Sv; Yes! Hört att de ska va lätta att odla, och jag instämmer, vit sparris är apäckligt. Älskar dina bilder från Berlin dock! Oj vad dessa får mig att sakna denna underbara stad!

    SvaraRadera
  5. de där shortsen har jag också köpt fast inte använt än. får bli dax strax!

    SvaraRadera
  6. Grymma Berlin pics! Jag måste ta mig dit snart igen... :)

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder, Nyberg! Jäkligt roligt att se (och snart få se live!). Den där porten bakom stängslet och verkstadskylten...

    SvaraRadera