2011-05-24

6/5


Photographs from one of our first days here, when we were walking around town (as we do most days, truth to be told - it's that and mundane things like studying and househould chores that fill our days). These are mostly from Mitte, though some of them are taken in our neighbourhood (Schöneberg), if I remember it correctly. I just love the window sill lined with old books. That is from a street nearby where we live.

The picture of the postal carriage on the wall was gone when I returned by chance yesterday, two weeks later. It's a good thing I took a photo the first time.

And we are well and having a good time. The days pass by fast (that is, way too fast). We've had lots of visitors as well. Now, I think, might be the time to actually start studying some German... All I want to do is lie in parks, reading books and eating ice creams.

9 kommentarer:

  1. Finfina bilder! Och vad gäller dina bok/glass-ambitioner så låter de mycket vettiga.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Det känns väldigt kul, spännande och lite läskigt. Jag läste på en del innan men det kändes som att man kunde göra det i evigheter så jag mer kör på och får lära mig efter hand helt enkelt. Det är typ tusen grejer hit och dit känns det som men någon dag lär man sig nog :)

    Åh fina bilder! Ni har det bra då? Vad har ni haft för er so far? Okej så inge plugg än så länge då. Finns ju iofs en massa andra saker som är lite roligare kanske.. Hur går det med att behålla lägenhet/scn med mera i Lund om man åker bort så här?
    Ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  3. oh Hanna, i can't tell you how much i love your photography! <3 these photos are simply inspiring and so beautiful. xxx

    SvaraRadera
  4. Dör lite när jag ser detta för att jag längtar tillbaka till Berlin. Fina bilder dock.

    SvaraRadera
  5. sv_ åh nej det kan jag väl inte påstå att det är, jag lärde mig ju dock på musikskola så det kanske är en anledning isåfall, men om du söker på "dragspelsdiskant" på google borde du få upp en bild eller sida där du kan hitta vart alla noter sitter osv. sen är det ju givetvis lättare om du kan noter och kan du det är det ju bara att köra igång!

    åh vad fint!
    kramkalas

    SvaraRadera
  6. Åh, ser underbart ut! Jag vill också till Tyskland nån dag.

    SvaraRadera
  7. Really wonderful photos! I feel like I was there! x

    SvaraRadera
  8. Vad vackra detaljer du fångat, och flera lite sorgligt ironiska stilleben (älskarsånt). Och sen böckerna. Tänk om man kunde ha dem hemma på fönsterbläcket i solskenet bara..

    SvaraRadera