2011-05-26

Trivialiteter


Med inspiration från Malin målade jag mina naglar i cirkusfärger. Jag har ett par nyinförskaffade rosa shorts med hög midja och rosa knappar som passar alldeles utmärkt att matcha med naglarna också. Hittills har jag inte fått mer än ett butiksbiträde att börja skratta vid synen av mina naglar. (Men obs, det var ett glädjeskratt. Tror jag.) De sista händerna är Cecilias. Jepp.


I was inspired by Malin and painted my nails in circus colours. And my new pink, high waisted shorts with pink buttons matches my nails perfectly as well. So far, I've only made one shopkeeper start to laugh at the sight of my nails. (But that was a kind and joyful laugh. At least, I think so.) The last hands belong to Cecilia.

8 kommentarer:

  1. Ååå fina naglar fina shorts!
    Var hittade du shortsen?
    <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du blev inspirerad! :) Himla fina färger du målade :) Kram!

    SvaraRadera
  3. the colours are so pretty. I always like red but it just makes my fingertips look like they have been put through a grinder and bled. so... yes other colours is the way to go for people like me who can't apply nail polish and don't want to freak people out.

    SvaraRadera
  4. Så himla fint! Påminner mig om glass.

    SvaraRadera
  5. so pretty nails, Hanna! <3 i love painting my nails with lovely colours. (: xx

    SvaraRadera
  6. Snygga pastellnaglar. Fint med cirkusestestik.

    SvaraRadera
  7. ÅH! Det dumma med att jobba restaurang är att man aldrig får vara sådär fin. Och det dumma utöver det är att min självkontroll är på låg nivå när det gäller handvård. Trasiga band och nerrivna naglar. Men när jag blir stor ska jag sluta, och då ska jag alltid ha röda välformade klor!

    (Och tack snälla snälla du, för helt rätt ord vid helt rätt tillfälle. Jag ska använda 'sjangdobel' så ofta jag hinner med!)

    SvaraRadera